Известие

Collapse
No announcement yet.

Климатик - ускорение?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Климатик - ускорение?

    Колеги ,прави ми впечатление от както я имам колата,че когато запаля колата и включа климатика колата си върви все едно ,че няма вкючен допълнителен агрегат.Но след 15км да речем вече в колата е хладно започва да се усеща промяна в поведението - става по тромава и самия двигател звучи по друг начин - все едно нещо го мъчи.Най-вече това се появява при градско каране.Мисълта ми е възможно ли е това да е от запушен катализатор,защото при подаване на газ на място и отнемането и се чува някаво тропане от него все едно нещо от къснато и се "лопчи" в него;или пък проблема е в tps-a нещо започва да се бъгва по време на работа?Това за градското каране ми се е случвало и без да е бил включен климатика.
    Алфа...всичко друго е компромис!
    http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
    Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
    Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

  • #2
    15 км са много разстояние за да усетиш ефекта на климатика. Предполагам, че е изпуснал част от фреона и компресора не се товари много -и за това не усещащ липса на "кончета".
    Ако се зареди до номинала- липсата на мощност ще се усети още с пускането на климатика, а когато охлади купето до желаната температура- почти няма да усещаш, че е включен климатика.

    П.П: За 2.0ТС е 650 грама, дори и при 300 гр. компресора тръгва а ефекта е като този който описваш. Шума на двигателя е малко по различен ама тракането ще е от нещо друго.
    alfa romeo156 2.0TS 11'97

    Comment


    • #3
      Колега,при мен е точнп обратното.За 15km в купето става ледник и чак тогава когато е охладил се появява този проблем така да се каже.Излизам извън града и слеф няколко км на пета всичко пак си е по старому.За това питах за запушен катализатор.
      Алфа...всичко друго е компромис!
      http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
      Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
      Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

      Comment


      • #4
        Днес мисля да го махна катализатора да почна от най-евтиния вариант - чух обаче ,че ако колата била с 2 ламбди сонди можела да не запали.Доколкото видях моята е с една така ,че се надявам да няма проблеми...
        Алфа...всичко друго е компромис!
        http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
        Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
        Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

        Comment


        • #5
          Ако си разбира от работата,майстора няма да направи нищо нередно.Искай обаче да то сложи резонаторно гърне,тоест не само да избуши катализатора и да го върне, че след това става едно дрънкане..
          sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

          Comment


          • #6
            Ако радиаторите са ти в добро здраве /няма изгнили, липсващи или смачкани ламели/, едно хубаво измиване също върши добра работа!
            sigpic
            "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

            Comment


            • #7
              Това последното нещо не можах да го асимилирам....
              Алфа...всичко друго е компромис!
              http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
              Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
              Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

              Comment


              • #8
                Вероятно има връзка с наляганията в системата (на климатика), респективно с охлаждането... Това май е идеята. Без сваляне на кондензера става ли обаче?
                Last edited by didod; d.m.y г., 19:56.
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Tasho Покажи съобщение
                  Това последното нещо не можах да го асимилирам....
                  Опитай, нищо не ти пречи а има учудващ ефект!
                  След това мисли за катализатора.

                  Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                  Вероятно има връзка с наляганията в системата (на климатика), респективно с охлаждането... Това май е идеята. Без сваляне на кондензера става ли обаче?
                  Точно така, в момента в който загреят хубаво радиаторите се товарят и мотора и климатика.
                  Иначе миенето става на място, но бронята трябва да се свали.Мелио-то върши работа, а със струята леко.
                  Обикновено кондензатора обира едрите боклуци, но и по водния радиатор се натрупва прах.
                  sigpic
                  "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                  Comment


                  • #10
                    Има логика наистина.Обаче радиаторите са чисти.Правя го това в началото и в края на всяка годинна и наистина пада много мръсотия.Първо със сгъстен въздух,после с лека струйка и обезмаслител.А както казах странното,че го прави вече когато е свършил климатиката тежката работа и трябва да си изключи или нз там какво прави.И още по странното е това,че не го прави всеки път.Ако радиаторите са наистина причината мисля,че ще всеки път?!
                    Алфа...всичко друго е компромис!
                    http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                    Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                    Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Tasho Покажи съобщение
                      Има логика наистина.Обаче радиаторите са чисти.Правя го това в началото и в края на всяка годинна и наистина пада много мръсотия.Първо със сгъстен въздух,после с лека струйка и обезмаслител.А както казах странното,че го прави вече когато е свършил климатиката тежката работа и трябва да си изключи или нз там какво прави.И още по странното е това,че не го прави всеки път.Ако радиаторите са наистина причината мисля,че ще всеки път?!
                      Не е задължително да е всеки път, до голяма степен зависи от температурата на околната среда, скоростта на движение....
                      Ако това се случва само при включен климатик, може да има и други причини, свързани пак с климатика.Обаче разчитаме че е обслужван кадърно в сервиз за автоклиматици, или поне при препоръчан майстор.
                      Вече знаем че се зарежда с фреон за домашни климатици, щото видиш ли било по-евтино
                      sigpic
                      "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                      Comment


                      • #12
                        Колата е купена чисто нова от чичо ми ,аз я купих от него на реалните 100 000 км.Климатика си е обслужван в гаранционнния сервиз - Рос Ауто Италия и доколкото гледам сервизната книжка не му е правено нищо.Питал съм и чичо ми /защото преди години когато я взех колата имах проблем с радиоаторите бяха мръсни ив динеекспрес не можаха да ми помогнат,взеха да говорят врели некипели и един френд дето се занимава с климатици ми каза просто да измия радиаторите и като ги измих климатика си духна студено/ не е правено нищо по него .И от тая случка правя въпросната процедура всяка година както казах.А в самата система няма ли нещо като филтър който обира влагата ...В един чужд форум бях чел ,че това чудо се запушвало и създавало именно подобен проблем като каза колега Kuker сега за радиаторите.Тогава не обърбах внимание и сега се ровя из гугъл да намеря въпросния форум н без успех.
                        Алфа...всичко друго е компромис!
                        http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                        Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                        Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                        Comment


                        • #13
                          Единственото нещо което можеш да направиш сам е да си промиеш радиаторите.Останалото се проверява в сервиз, знаеш.Ако има запушване...Тук може само да се гадае!
                          sigpic
                          "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                          Comment


                          • #14
                            Днес махнах катализатора - имаше доста нагар из него.Пича дето го прави ми предложи тръба или гърне,избрах гърнето.Колата стана по тиха,защото катализатора имаше пробойнички на места .Определено има разлика във вървенето на колата - набира някак си по-лесно.Сега обаче ще се вдигне разхода ,защото така ме изкушава да натискам газта че....нямам думи.
                            А това за миенето на радиаторите пак ще го направя.
                            Та дори съм на кяр - гърне с работата и поставяне и човека дори купи катализатора още от началото предложи.Не плащах нищо и накрая пари ми даде и то доста доволно.
                            Алфа...всичко друго е компромис!
                            http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                            Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                            Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                            Comment


                            • #15
                              Когато катализатора е запушен колата няма достатъчно мощност над 4-5000 оборота,ако е повреден обикновено дрънка при празен ход на двигателя,махането на катализатора не прави колата по- мощна,а само по- шумна и от там субективното усещане за повече мощ.Изпускателната система е изчислена за определена пропускливост и корекциите понякога се отразяват негативно.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X